۱۰ روش برند سازی برای شرکتهای کوچک
۱۰ روش برندسازی ; روش برندسازی در شرکت ها به بزرگی و کوچکی اونا مربوط نمی شود و لازم هست تا بدانید که برندسازی برای هر دو نوع شرکت (کوچک یا بزرگ ) بسیار با اهمیت هست. اما در این میان خیلی از شرکت های بزرگ سعی می کنند روندی مثل شرکتهای کوچک پیش بگیرند تا حمایت مردم را نسبت به خودشان جلب کنند. در این مقاله سعی داریم تا ۱۰ روش برندسازی برای کسب و کارهای کوچک را از دید دان ایزینگ از شرکت میس تری عنوان کنم.
عده زیادی از صاحبان مشاغل می دانند که یکی از کار های واجب برای هر کسب و کار برندسازی در آن کسب و کار است، ولی اکثرا علت این کار را نمی دانند. آنها فقط می دانند که بین کسب و کار موفق و برند سازی رابطه مستقیم وجود دارد و دوست دارندد که یک برند برای خودشان بسازند تا موفق شوند و همین طور آنها اعتقاد دارندد که برند سازی فقط درست کردن لوگو و چطور جلوه دادن کسب و کار نیست. ولی فقط عده کمی می دانند که موضوع اصلی برای هر کسب و کار موفق برندسازی برای آن کسب و کاره!!! یعنی اینقدر این موضوع در هر کسب و کاری با اهمیت است که به جای اسم آن کسب و کار می توانید از برند آن کسب و کار استفاده کنیدد. این گونه بازاریابی موفق خواهد بود.
شما با درست کردن یک برند می توانید کسب و کارتان رو برای مخاطبانتان تعریف کنید و این برند به نوعی هویت کسب و کار محسوب می شود و فراموش نکنید که برندسازی هسته هر کسب و کار است نه اینکه تصویر نمایش از هر کسب و کار. امروزه مخاطبان هر کسب و کار خیلی با هوش عمل می کنند و می بینند که شرکت ها برای نمایش هر چه بهتر خود چگونه عمل می کنند و این عملکرد باید به گونه ای شفاف باشد که جای ابهامی نداشته باشد.
یک برند استراتژیک مثل برقراری یک رابطه احساسی دونفر است. موقعی که همه مخاطبان با یکدیگر در تماس باشند تبادل عقاید پیش می آید آنها در مورد برند محبوبشان با هم صحبت می کنند و این باعث فروش بیشتر برای آن برند می شود و خود نوعی تبلیغات دهان به دهان است و میزان وفاداری مشتریان را بالا می برد. همینطور این نوع تبلیغات از قیمت فروش شما هر چند به نسبت رقبا بالاتر، دفاع خواهد کرد و خود توجیهی متقاعد کننده برای مشتریان است، باعث رشد و توسعه در کسب و کار شما می شود.
معرفی ۱۰ روش برند سازی برای شرکتهای کوچک شما
۱- برای خود یک برند تعریف کنید. به موارد خدمات و محصولات و جایی که در بازار دارند توجه کنید و سعی کنید از دیدگاه مشتری به مسائل نگاه کنید و درک کنید که آنها چه نگرانی هایی در هنگام خرید دارند. دقت کنید هر هویتی که برای کسب و کارتان دارید باعث رشد و توسعه برای شما می شود.
۲- سعی کنید موقع برندسازی به جای مشتری ها خودتان را قرار بدید. هر نفر برای خودش یک شخصیت مجزا دارد که از یک سری باور و اعتقاد تشکیل شده و با توجه به همین موضوع مشخص می شود که ما چه هستیم و با چه کسانی در ارتباط هستیم. همین باورها شخصیت ما را می سازد و باعث عکس العمل های مختلف در شرایط مختلف می شود. البته برای هر فرد این موضوع یک موضوع احساسی به حساب می آید که خودشان در آن دخیل نیستند، اما در موضوع برندسازی یک امر واجب به حساب می آید.
۳- سعی کنید مواردی که در کسب و کار شما دخیل است را پیدا کنید و هدف اصلی و باورهای خود را مرور کنید. افراد مشهور در زمینه فعالیتتان را شناسایی کنید. با در نظر گرفتن این موارد می توانید یک جایگاه احساسی برای برند خودتان تعریف کنید و یک کاراکتر برای برندتان خلق کنید.
۴- یک هدف گذاری طولانی مدت برای ارتباط با مشتریان خود انجام بدهید. البته حواستان باشد که انتظار مخاطبان را تا حدی که نمی توانید مسئولیت قبول کنید بالا نبرید تا بدقول نشوید. صداقت داشته باشید تا مخاطبان به شما اعتماد کنند تا هویت کسب و کارتان حفظ شود. همواره اهداف کسب و کارتان را به خاطر آورید و سعی کنید تا به آن اهداف نزدیکتر شوید.
۵- به صورت یکنواخت و با تن صدایی مصمم با مشتریان صحبت کنید تا هویت برندتان مستحکم شود تا بتوانید سطح توقع مشتریان را کنترل کنید و ارائه محصول آسان تر شود .
۶- مطالب تکراری برای مشتریان نگویید، در هنگام ارائه محصول سعی کنید از پیام های کلیدی با ماهیت یکسان استفاده کنید.
۷- مقلد برندهای معروف نباشید و از خود خلاقیت به خرج بدهید و برای خود یک هویت مستقل تعریف کنید. تا با این کار باعث جذب مشتریانی که به دنبال محصولات و خدمات با اصالت هستند، شوید.
۸- از خود خلاقیت نشان دهید و بر روی موضوعات پافشاری کنید. عموم برندهای خیلی معروف دارای قوانین دست و پاگیری هستند که مشتریان از عدم داشتن انعطاف در این قوانین ناراضی اند. سعی کنید از این دست قوانین دوری کنید.
۹- در هنگام روبرو شدن با مخاطبانتان از نام تجاری کسب و کارتان استفاده کنید و برای برند خود غرور داشته باشید سعی کنید در زمان عرضه محصولات با بکار گیری خلاقیت و بدون بالا بردن قیمت ها و استفاده از تبلیغات یک جای محکم و استوار برای برند خود در بازار ایجاد کنید.
۱۰- بدانید که چاپ لوگو بر روی همه محصولات و سری خدمات منسوخ شده است و برندسازی برای هر کسب و کار آینده ای جذاب را رغم می زند و با اهمیت دادن به مخاطبانتان می توانید تمامی چالش ها و دغدغه ها را از میان بردارید و همین کار باعث کشف برند شما از سمت مخاطبانتان می شود و همه آنها دانسته هایشان را با هم در میان می گذارند.