نحوه اخذ گواهی عدم سوء پیشینه بصورت آنلاین

نحوه اخذ گواهی عدم سوء پیشینه بصورت آنلاین

نحوه اخذ گواهی عدم سوء پیشینه بصورت آنلاین

نحوه اخذ گواهی عدم سوء پیشینه بصورت آنلاین و هم به صورت حضوری امکان پذیر است. سوءپیشینه در لغت به معنای عدم سابقه‌ی بد است. افراد با در دست داشتن مدرک سوء پیشینه ثابت خواهند که تاکنون مرتکب هیچ‌گونه جرم یا خطایی که به جامعه آسیب رسانده باشد، نشده‌اند. یا مدت محکومیت تعیین‌شده‌ی خود را پشت سر گذاشته‌اند؛

گواهی سوءپیشینه هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین صادر می‌شود؛

اشخاص با در دست داشتن مدارک لازم می‌توانند، به مراکز خدماتی پلیس + ۱۰ و یا دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی مراجعه کنند. پس از بررسی مدارک و پرداخت هزینه‌های مربوطه ظرف زمان مشخصی گواهی سوء پیشینه از طریق پست به‌دست آنها خواهد رسید.

مدارک موردنیاز برای دریافت عدم سوء پیشینه به‌صورت حضوری عبارت‌اند از:

به همراه داشتن اصل شناسنامه و کارت ملی متقاضی
به همراه داشتن عکس بیومتریک ( در صورت به همراه نداشتن عکس بیومتریک در بعضی از دفاتر این عکس از افراد گرفته می‌شود)
معرفی‌نامه از محل کار یا تکمیل فرم درخواست
ثبت دقیق کد پستی و نشانی

نحوه اخذ گواهی عدم سوء پیشینه بصورت آنلاین

برای اخذ گواهی سوء پیشینه به‌صورت اینترنتی متقاضی باید به سامانه‌ی الکترونیک قضایی (سامانه‌ی ثنا) www.adliran.ir مراجعه کند و درخواست خود را به ثبت برساند.

۱- ابتدا عبارت سامانه ی خدمات الکترونیک قضایی را در مرور گر سیستم خود سرچ کنید و وارد صفحه ی سامانه ی الکترونیک قضایی شوید.

۲- پس از ورود به صفحه ی اصلی سامانه از منوی سمت راست گزینه ی ثبت درخواست گواهی عدم سوء پیشینه را پیدا کرده و بر روی آن کلیک کنید.

۳-  سپس در صفحه‌ی نمایش داده‌شده، کد ملی خود را در فیلد شماره‌ی ملی وارد کنید. همچنین رمز شخصی خود را در فیلد رمز شخصی وارد کنید و بر روی گزینه‌ی مرحله‌ی بعد کلیک کنید.

توجه کنید ؛ داشتن رمز شخصی مستلزم ثبت‌نام در سامانه‌ی ثنا و دریافت آن است.

۵-  اکنون وارد صفحه‌ی کاربری شخصی خود شده‌اید. بر روی گزینه‌ی ثبت درخواست گواهی عدم سوء پیشینه‌ی کلیک کنید.

۶- یک صفحه‌ی جدید باز می‌شود که در آن مشخصات شما وجود دارد. با کلیک بر روی قسمت نارنجی‌رنگ در سمت چپ صفحه واحد قضایی بررسی‌کننده را انتخاب می‌کنید.

۷-  به‌صورت پلکانی استان محل سکونت و شهر محل سکونت خود را انتخاب می‌کنید. سپس دادسرای عمومی شهر موردنظر خود را که قصد دارید سوءپیشینه به آنجا ارسال شود را انتخاب کنید.

چنانچه می‌خواهید گواهی خود را به مرجع خاصی ارسال کنید. در فیلد نام/ سازمان/ اداره/ شرکت، نام مرجع موردنظر را می‌نویسید. همچنین اگر گواهی را برای خود می‌خواهید. گزینه‌ی شخصی را انتخاب می‌کنید. سپس در پایان‌ برروی منوی سبز رنگ ثبت موقت درخواست کلیک می‌کنید.

۸- پس‌ازاینکه سیستم درخواست شمارا با موفقیت ثبت کرد به مرحله‌ی بعد می‌روید و بر روی گزینه‌ی محاسبه‌ی هزینه کلیک ‌کنید.

بعد از پرداخت هزینه از طریق کارت اعتباری و درگاه الکترونیک درخواست شما به مرجع قضایی ارسال می‌شود. همچنین پس از بررسی‌های لازم نتیجه‌ی آن به سامانه‌ی ثنا ابلاغ خواهد شد و سامانه‌ی ثنا شمارا به‌صورت پیامک از صدور گواهی سو پیشنه مطلع خواهد کرد.

فایل PDF گواهی عدم سوء پیشینه آنلاین